LR Prototype; Llama

De Llama, ontwikkeld rond 1986, zou de opvolger worden van de 101″ Forward Control die een zeer succesvolle levensloop had. Het zou een wat meer geciviliseerde Forward Control worden. Het had de 3,L V8 als krachtbron tesamen met de 5-versnellingen versnellingsbak van de 110. Het is de enige Forward Control van Land Rover ooit gebouwd met schroefveren en gelukkig zijn er nog een aantal over zodat wij er naar kunnen kijken.

Het interieur was op luxe wijze aangekleed, vooral als je het met zijn voorganger vergeleek en de cabine was in tegenstelling tot alle andere modellen die Land Rover uit had gebracht; Van kunstof.

Niet lang geleden hebben een aantal mensen nog een nieuwe Llama gebouwd uit de onderdelen die nog in de fabriek lagen. Deze nieuw gebouwde auto wordt beheerd door “The Dunsfold Trust” en wordt door heel Engeland gebruikt op shows.

Volgens PaNiek is het project Llama gecancelled omdat het anders de introductie van de Discovery in de wielen zou rijden, andere verhalen die gonzen is dat het is gecancelled omdat het Benzine motoren waren terwijl Britse Defensie op zoek was naar Diesel. Wie zal het weten?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply